• EN

  • SE

Om Albert

Historia

Alberts appar

EdTech-marknaden

Våra varumärken

Våra varumärken

Albert

Albert är en appbaserad läroplansanpassad tjänst som säljs till hushåll i Sverige, Norge, Danmark, Polen, Storbritanien och Finland. Apparna hjälper barn och unga i åldrarna 3-16 år med ämnen såsom Matte, Svenska, Engelska, Läsning, Skriva, Geografi och grundläggande Programmering.

Segment

B2C

HQ

Göteborg, Sverige

CEO

Jonas Mårtensson

Grundat

2016

Webbsida

hejalbert.se

Links

Jaramba

Jaramba är koncernens varumärke och app för de allra minsta barnen med fokus på åldrarna 3-5 år. Jaramba fokuserar på att få barn utveckla sin nyfikenhet och att leka sig till kunskap. Jaramba erbjuds till hushåll och via Jaramba Förskola erbjuds även är skolanpassad version av tjänsten som används i förskolans värld.

Segment

B2B & B2C

HQ

Göteborg, Sverige

CEO

Jonas Mårtensson

Grundat

2015

Webbsida

jaramba.se

Links

Strawbees

Strawbees erbjuder skolor i Europa och USA ett STEM kit för elever i hela grundskolan. Produkten är ett fysiskt konstruktionskit som elever och lärare även kan programmera till att utföra specifika rörelser. Strawbees Classroom är också en mjukvarubaserad plattform som ger elever möjligheter att ytterligare fördjupa sina kunskaper inom både Teknik. Programering och Konstruktion.

Segment

B2B

HQ

Göteborg, Sverige

CEO

Jonas Mårtensson

Grundat

2014

Sumdog

Sumdog är koncernens B2B produkt i Storbritannien. Varannan elev i grundskolan Skottland och tusentals elever i England använder Sumdog i skolan och i hemmet varje vecka för att öka sina kunskaper inom matematik och förbättra sin läsförståelse. Produkten har ett stort fokus på spelbaserad inlärning. Sumdog anordnar även Englands största matematiktävling varje år där priset till den vinnande klassen senast delades ut av Englands utbildningsminister.

Segment

B2B

HQ

Edinburgh, United Kingdom

CEO

Jonas Mårtensson

Grundat

2010

Webbsida

sumdog.co.uk

Links

Holy Owly

Holy Owly är koncernens konsumentvarumärke i Frankrike och fokuserar på språkinlärning för barn. Appen hjälper barn och unga att lära sig upp till åtta olika språk. Appen har av Apple blivit utvald som året bästa språkinlärningsapp för barn och blir ofta publicerad och rekommenderad av Apples egna redaktörer.

Segment

B2C

HQ

Besançon, Frankrike

CEO

Stephanie Bourgeois

Grundat

2016

Webbsida

holyowly.fr

Links

Film och Skola

Film och Skola är koncernens streamingplattform för utbildningsfilmer som säljs till skolor i Sverige. Plattformen når ca 40% av alla grundskolelever i Sverige. Swedish Film som ligger bakom Film & Skola är ett väldigt etablerat företag i inom svenska skolan och grundadets för över 75 år sedan.

Segment

B2B

HQ

Stockholm, Sverige

CEO

Patrik Borggren

Grundat

1947