Albert är en appbaserad läroplansanpassad tjänst som säljs till hushåll i Sverige, Norge, Danmark, Polen, Storbritanien och Finland. Apparna hjälper barn och unga i åldrarna 3-16 år med ämnen såsom Matte, Svenska, Engelska, Läsning, Skriva, Geografi och grundläggande Programmering.
Jaramba är koncernens varumärke och app för de allra minsta barnen med fokus på åldrarna 3-5 år. Jaramba fokuserar på att få barn utveckla sin nyfikenhet och att leka sig till kunskap. Jaramba erbjuds till hushåll och via Jaramba Förskola erbjuds även är skolanpassad version av tjänsten som används i förskolans värld.
Strawbees erbjuder skolor i Europa och USA ett STEM kit för elever i hela grundskolan. Produkten är ett fysiskt konstruktionskit som elever och lärare även kan programmera till att utföra specifika rörelser. Strawbees Classroom är också en mjukvarubaserad plattform som ger elever möjligheter att ytterligare fördjupa sina kunskaper inom både Teknik. Programering och Konstruktion.
Sumdog är koncernens B2B produkt i Storbritannien. Varannan elev i grundskolan Skottland och tusentals elever i England använder Sumdog i skolan och i hemmet varje vecka för att öka sina kunskaper inom matematik och förbättra sin läsförståelse. Produkten har ett stort fokus på spelbaserad inlärning. Sumdog anordnar även Englands största matematiktävling varje år där priset till den vinnande klassen senast delades ut av Englands utbildningsminister.
Holy Owly är koncernens konsumentvarumärke i Frankrike och fokuserar på språkinlärning för barn. Appen hjälper barn och unga att lära sig upp till åtta olika språk. Appen har av Apple blivit utvald som året bästa språkinlärningsapp för barn och blir ofta publicerad och rekommenderad av Apples egna redaktörer.
Film och Skola är koncernens streamingplattform för utbildningsfilmer som säljs till skolor i Sverige. Plattformen når ca 40% av alla grundskolelever i Sverige. Swedish Film som ligger bakom Film & Skola är ett väldigt etablerat företag i inom svenska skolan och grundadets för över 75 år sedan.